joi, 22 ianuarie 2009

Tinerii democraţi asimilează noi tehnici media în campania electorală

„Noile Tehnici Media în Campania Electorală” – acesta este genericul unui training de trei zile, organizat, la Chişinău, de Organizaţia de Tineret a Partidului Democrat din Moldova, „Tineretul Democrat”. Traineri au fost doi membri ai Fundaţiei olandeze Alfred Mozer, consultanţi politici în timpul campaniilor electorale.

Participanţii la training au fost iniţiaţi în crearea mesajului electoral, identificarea grupului ţintă căruia îi este destinat acest mesaj, extinderea reţelelor de bloguri şi rolul tineretului în difuzarea mesajului electoral prin intermediul noilor tehnologii media. În timp ce în Republica Moldova utilizarea noilor tehnici media în campania electorală abia începe să se dezvolte, în mai multe state europene şi SUA acestea sunt utilizate pe larg. Un exemplu în acest sens îl constituie succesul lui Barak Obama, noul preşedinte al Statelor Unite ale Americii care, potrivit consultantului olandez Jacques Monasch, a utilizat toate pîrghiile internetului în promovarea mesajului său.

Dumitru Diacov, preşedintele Partidului Democrat din Moldova, a declarat, la deschiderea evenimentului, că utilizarea noilor tehnici de comunicare cu electoratul vor avea o importanţă deosebită în campania electorală din acest an, în special în contextul în care partidele de opoziţie din Republica Moldova au acces limitat la instituţiile media publice. „Este foarte important să comunicăm cu oamenii, să le transmitem mesajul nostru şi să ştim care sunt doleanţele lor pentru că doar în acest fel vom şti cum să-i ajutăm. Cu părere de rău, oamenii noştri mai trăiesc încă cu iluzia că Moldova nu este afectată de nicio criză şi că, dacă la guvernare va veni opoziţia, ţara riscă urmări negative. Toate acestea se întîmplă deoarece partidele de opoziţie au acces limitat la instituţiile media publice”, susţine preşedintele PDM.

În acelaşi context, Dumitru Diacov a mai declarat că, în această campanie, Partidul Democrat va veni cu un mesaj foarte clar, pozitiv, unul care să fie pe înţelesul cetăţeanului simplu, şi cu promisiuni reale. „Vom depune eforturi ca Partidul Democrat să aibă un cuvînt greu de spus în următoarea guvernare. Dacă în perioada anilor 1998- 2000 am fost capabili să venim cu reforme în mai multe domenii vitale şi să le implementăm cu succes, vom fi capabil şi acum să schimbăm starea de lucruri în bine. PDM este în relaţii bune cu statele în care social-democraţia este la putere de ani buni şi, în acest sens, vrea să aducă experienţa acestora la noi acasă”, a finalizat Dumitru Diacov.

Multe partide politice au doar propriile pagini web, iar asta, potrivit expertului olandez Jacques Monasch, este puţin pentru promovarea mesajului şi a imaginii lor. „Pe site-urile formaţiunilor politice se plasează, de regulă, un mesaj central, dar şi alte informaţii care, deseori, nu vorbesc clar despre politica şi intenţia acestora. De aceea, este foarte important ca partidele politice să-şi creieze şi să-şi dezvolte propria reţea de bloguri şi, mai ales, să-şi transmită mesajul prin intermediul unor filmuleţe video pe YouTube. Cîţiva ani în urmă se putea spune că e suficient să cunoşti aceste tehnici, acum însă este crucial să ştii să le utilizezi pentru a-ţi face imagine”, spune Jacques Monasch.

Expertul olandez mai susţine că importanţa internetului într-o campanie electorală este decisivă atunci cînd vine vorba despre tineri. „Tinerii sunt mulţi şi sunt peste tot, mai ales pe internet. Generaţiile mai vechi privesc cu alţi ochi tehnicile inovative de comunicare cum este internetul. În plus, tinerii de astăzi sînt tot mai puţin influenţaţi de ideologiile vechi”, afirmă Jacques Monasch.

Victor Zubcu, liderul tinerilor democraţi, declară că organizaţia pe care o reprezintă va desfăşura o multitudine de activităţi în această campanie şi, esenţial, va recurge şi la campania media pe internet. În acest sens, „Tineretul Democrat” consideră foarte eficientă utilizarea portalurilor Youtube, Facebook şi a portalului rusesc Odnoklassniki. „Aceste sectoare sunt, în mare parte, dirijate de către tineri. Aici ia naştere o nouă formă de comunicare, aici se nasc noi idei. Este o formă de promovare a tinerilor, dacă vreţi. Implicarea tinerilor democraţi în campania electorală din 2009 va fi vastă: de la idei, concepte, proiecte, care vor reprezenta atît izvoare doctrinare pentru Partidul Democrat din Moldova, pînă la implementarea acestora. Nu va exista o limitare a activităţii tinerilor democraţi în această campanie”, spune Victor Zubcu.

În paralel, “Tineretul Democrat” îşi va dezvolta şi propria reţea de bloguri, iar membrii organizaţiei îşi vor crea propriile pagini web.

Departamentul Relaţii Publice şi Imagine TD

Niciun comentariu: